Přiznání Dana Ťoka: Pod D1 je tajný Hyperloop

S šokující zprávou, která vysvětluje zdánlivě pomalou a zdánlivě extrémně předraženou rekonstrukci D1, přišel ministr dopravy Dan Ťok. Pod zástěrkou obyčejné výměny asfaltového svršku stát v tichosti pod dálnici nainstaloval potrubní dopravní systém Hyperloop, čímž vyrazil dech nejen vlastnímu obyvatelstvu, ale i zbytku světa. „Je to tak. Ze země, jejíž dopravní infrastrukturu jsme v posledních letech přivedli na úroveň Bangladéše,“ prohlásil hrdý ministr, „jsme se rázem stali krajinou, která předhonila i Kalifornii.“

„Cítil jsem, že mi ťokají geologické hodiny,“ nechal se dále slyšet ministr dopravy. „Jestli máme mít rychlé spojení s Brnem ještě teď ve čtvrtohorách, než se tvář Země nenávratně změní, musíme jednat.“ Projekt podle něj probíhal v utajení, aby se ho nedomákl aktivista Miroslav Patrik ze sdružení Děti Země. „Co kobra necítí, to kobra nežere,“ pronesl k tomu tajemně ministr Ťok, aniž by prý ukazoval na někoho konkrétního.

Stavbu provedla společnost Skanska – zakázku vysoutěžila ve zrychleném řízení, které uspořádali zaměstnanci ŘSD v kuchyňce na 3. patře. Počítat pasažéry – protože i v trubce se bude platit mýto – bude společnost Kapsch, která se zavázala službu poskytnout za velmi přátelských 3,6 miliardy korun ročně. Zpočátku se situace bude řešit brigádníkem, který si bude lidi v kapsli odškrtávat na papírku, později Kapsch zavede nákladnější turniketovou technologii, pokud na ni stát bude mít.

Oproti původním nehorázným představám amerických inženýrů se pražským a brněnským radním podařilo českou verzi Hyperloopu poněkud zpomalit – z nesmyslných 1200 km/h na rozumnějších 89 km/h. Tato rychlost je podle znalců oslovených magistrátem dostatečná – v posledních letech tak vysoký průměr mezi Prahou a Brnem stejně nikdo neudržel.

„Trať sama je stavěná až na 112 km/h, protože jsme samozřejmě mysleli i na budoucnost,“ sdělila jedna z mluvčích jihomoravského hejtmana Xénie Svůdníková, „nicméně vzhledem k dlouhodobým kontraktům s mediální společností Médea bude muset kapsle během cesty třikrát přibrzdit, aby si cestující mohli přečíst billboardy.“ Smlouva s Médeou se podle mluvčí nedá vypovědět, protože byla poněkud nešťastně uzavřena minulý týden. Zpomalení by však cestujícím nemělo příliš vadit – dvakrát se bude brzdit kvůli reklamě na travní semena Aros a jednou tam bude nějaký vtipný nápis od Kooperativy, což by pasažéři naopak měli ocenit.

Kapsle, která se bude pohybovat v trubici ústící poblíž falického brněnského orloje, ponese hravý český název Čípek. Stojí za ním primátorka Krnáčová a stejný kreativní tým, který již předtím vymyslel i kartu Lítačka. Architekt Kotas, který je shodou okolností podepsán pod designem pražského i brněnského terminálu, zvolil pro obě nádraží hnědé barevné téma. Jednak se prý hodí k samotnému motivu Čípku, jednak byla na danou barvu zrovna sleva v OBI.

Z důvodu omezeného rozpočtu, který nečinil ani pětinásobek českého HDP, se bohužel na brněnské straně nepodařilo nainstalovat eskalátory. S pohotovým řešením ovšem přispěchala brněnská radnice – zavazadla budou vynášet krojovaní šohajové, spěchající náměstky za hnutí Žít Brno pak vyzvednou šestiválcové drony, protože po náročných schůzkách v Praze toho má člověk plné zuby a na kole se do schodů opravdu jezdit nedá.

Vicepremiér Babiš se nechal slyšet, že potrubní trať z Prahy do Brna byl jeho nápad, druhý nejlepší v jeho životě hned po jednom, který mu ukradli nějací cizí lidé. Hnutí Ano se původně chtělo Hyperloopem pochlubit již v krajských volbách, nicméně slogan navržený americkými poradci se panu Babišovi nepozdával, a proto bylo zvoleno konvenčnější heslo „Dálnice, dálnice, dálnice“. Čípkem to ale jen začíná, hnutí Ano se chystá republice protahovat trubky i nadále, uvedl Andrej Babiš.

Původní podoba billboardu, kterou Andrej Babiš neschválil
Billboard Babiš dálnice dálnice trubky

8 komentářů

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *